Onze adviseurs staan voor u klaar

Voor advies of vragen
Onze adviseurs staan voor u klaar

Hieronder vindt u alle informatie die u mogelijk nodig heeft overzichtelijk bij elkaar. Zodat u snel vindt wat u wilt weten en weer verder kunt met wat u belangrijk vindt. Toch nog een vraag? Neem dan contact met ons op. 

 

Zakelijk advies  Particulier advies

Zakelijk Den Haag: 070-302 22 22

Zakelijk Den Bosch: 073-692 46 57

 

073-692 47 73

073-692 47 73 (Advies schadeverzekeringen)

073-692 47 70  (Advies levensverzekeringen)

Schade zakelijk Schade particulier

Zakelijke schademeldingen: 073-692 47 57

Zakelijke autoschade: 070-302 35 98

Buiten kantooruren : 070-314 54 64

(VLC & Partners Alarmcentrale)

073- 692 46 47

Buiten kantooruren: 070-314 54 64

(VLC & Partners Alarmcentrale)

 

In geval van een ongeval (in NL) of pech of ongeval (in het buitenland) met uw motorrijtuig: raadpleeg indien mogelijk altijd eerst uw groene kaart. Daarop wordt het juiste telefoonnummer van uw alarmcentrale vermeld.

  • Polissen inzien
  • Wijzigingen doorgeven
  • Offertes aanvragen
  • Verzekering afsluiten
  • Schade melden

MijnVLC

Polisvoorwaarden

Hieronder vindt u de polisvoorwaarden van onze producten. Vindt u niet wat u zoekt, neem dan contact met ons op.

Direct online schade melden

U kunt hier online schade melden. U kunt verzuim melden via het VLC EB Werkgeversportaal. Al uw andere schades kunt u online- of telefonisch melden.

Schade melden

Servicedocumenten

Algemene voorwaarden

Hier vindt u de voorwaarden die gelden voor al onze overeenkomsten en onze dienstverlening.

Dienstverleningsdocumenten

Hier vind u dienstverleningsdocumenten en de dienstenwijzer.

 

 

 

Verzekeringskaarten

Hier vindt u de verzekeringskaarten die door de bond van verzekeraars zijn ontwikkeld.

Veelgestelde vragen

  • Toon alles
  • Klantenservice
  • Pensioenakkoord
  • Verzekeren
Hoe kom ik met jullie in contact?

Voor vestiging Den Bosch:

Schadebehandeling: (073) 692 4647
Particulier: (073) 692 47 73
Zakelijk: (073) 692 46 57

of e-mail: info@vlc-partners.nl

Ons bezoekadres: Kantoorgebouw Riva, Statenlaan 8, 5223LA ‘s-Hertogenbosch
Ons postadres: Postbus 1999, 5200 BZ ‘s-Hertogenbosch

Voor vestiging Den Haag:

Zakelijk: (070) 302 22 22

of e-mail: info@vlc-partners.nl

Het bezoekadres: Van Alkemadelaan 700, 2597 AW Den Haag

Ons postadres: Postbus 85511, 2508 CE Den Haag.

Moet ik de pensioentoezegging wijzigen?

Dat is afhankelijk van de huidige pensioentoezegging.

  • Als u een beschikbare premieregeling heeft met een stijgende staffel dan kunt u deze voortzetten voor de bestaande deelnemers.
  • Als u een beschikbare premieregeling heeft met een gelijkblijvende staffel dan kunt u deze voortzetten.
  • Als u een middelloonregeling heeft dan moet u deze voor 1-1-2027 omzetten naar een beschikbare premieregeling. Om de overgang te vereenvoudigen mag een middelloonregeling, voor de huidige deelnemers, worden omgezet naar een regeling met een stijgende premiestaffel.
  • Nieuwe deelnemers moeten vanaf 1-1-2027 in een beschikbare premieregeling met een vlakke premie worden opgenomen.

Voor alle regelingen geldt dat het nabestaandenpensioen wijzigt. Alle nabestaandenpensioenen voor pensioendatum zijn straks op risicobasis en berekend als een percentage van het actuele salaris.

Wij hebben een pensioentoezegging op basis van beschikbare premie met een stijgende staffel. Hoef ik dan alleen de berekening van het nabestaandenpensioen aan te passen?

Ja, dat kan voor de bestaande deelnemers. Nieuwe deelnemers moeten vanaf 1-1-2027 in een beschikbare premieregeling met een vlakke premie worden opgenomen. Wij adviseren u om niet naar één onderdeel van de toezegging te kijken, maar naar de gehele pensioentoezeggingtoezegging en alle andere arbeidsvoorwaarden.

Kan ik niet gelijk over gaan naar een beschikbare premie met een vlakke premie?

U kunt direct overgaan naar een beschikbare premie met een vlakke premie. 

Als u een toezegging hebt gedaan voor een stijgende staffelpremie, kunt u mogelijk te maken krijgen met compensatie voor de bestaande deelnemers. Stel dat uw huidige staffel loopt van 4% naar 30%, met een gemiddelde premie van 17% en u wenst een vlakke premie van 17% toe te zeggen. De werknemers die nu een lagere premie hebben, zullen positief reageren, maar de deelnemers die nu een hogere premie hebben, zullen compensatie wensen. Als u deze laatste deelnemers compenseert, dan worden uw kosten hoger dan de uw huidige premie.

Wij kunnen de uitkomsten van alle opties in beeld brengen: de staffel, de kosten voor de werkgever, de eigen bijdrage van de werknemers en de mogelijkheden tot compensatie. Dit inzicht geeft u de gelegenheid om rustig, samen met ons, alle puzzelstukjes in elkaar te leggen zodat we kunnen zorgen voor een adequate implementatie van het pensioenakkoord in uw bedrijf.

Wij helpen u hier graag bij.

Ook kunnen wij u begeleiden om samen met uw ondernemingsraad of een werknemersvertegenwoordiging besluiten te nemen. Nieuwe deelnemers moeten vanaf 1-1-2027 in een beschikbare premieregeling met een vlakke premie worden opgenomen, daar speelt de compensatieproblematiek niet.

Als de pensioentoezegging duurder wordt, wie moet dat dan betalen?

Als de toezegging duurder wordt, hangt het er vanaf wie dat gaat betalen. Billijk is dat, als de regeling echt wordt verbeterd, de deelnemers daar ook een deel aan meebetalen. Wij kunnen de aangepaste pensioenregeling  en de verschillen met de huidige pensioenregeling, per deelnemer, voor u in kaart brengen. Uiteraard berekenen wij ook de wijziging van de kosten voor u. Dit inzicht geeft u de gelegenheid om rustig, samen met ons, alle puzzelstukjes in elkaar te leggen zodat we kunnen zorgen voor een adequate implementatie in uw bedrijf. Wij helpen u hier graag bij.

 
Wat betekent het dekkingspercentage

Het dekkingspercentage is dat deel van het loon dat u wilt verzekeren. U kunt zelf kiezen welk dekkingspercentage u wilt. Deze kan variëren van 70 tot 100%. Daarnaast kunt kiezen om een onderscheid aan te brengen in het eerste en tweede ziektejaar 

Is een verzuimverzekering verplicht?

Nee, een verzuimverzekering is niet wettelijk verplicht. Of het verstandig voor u is om een verzuimverzekering af te sluiten hangt onder andere af van uw financiële draagkracht, uw risicoprofiel en de grootte van uw onderneming.

Wat kost een verzuimverzekering?

De kosten van een verzuimverzekering zijn afhankelijk van een aantal factoren, zoals bijvoorbeeld het dekkingspercentage, de wachttijd, in welke sector u werkzaam bent, hoeveel medewerkers u heeft en uw verzuimhistorie.

Wat betekent de wachttijd?

De wachttijd is de periode die u kiest als eigen risicotermijn, de minimale wachttijd bedraagt 10 werkdagen. De wachttijd heeft een grote invloed op de premie die u betaalt voor uw verzekering. Hoe langer de wachttijd hoe lager de premie.

Hoe meld ik een schade?

Heeft u een verzuimverzekering? Dan kunt u verzuim melden via Verzuimsignaal. Voor autoschades bieden wij zowel een autoschadeformulier als, voor nog meer snelheid en gemak, een gratis app. Al uw andere schades kunt u melden via MijnChabot of telefonisch:

Bel bij zakelijke schade: 073-692 47 57
Bel bij particuliere schade: 073-692 46 47

Wat is de rol van de arbodienst?

De arbodienst helpt u bij de begeleiding en re-integratie van uw zieke werknemer. De arbodienst mag bijvoorbeeld medische vragen stellen waar u dit niet mag. Zij weet dus wat er écht aan de hand is, stelt het verzuimdossier op, ziet of klachten bijvoorbeeld van fysieke of psychische aard zijn en verwijst de medewerker waar nodig door naar een behandelaar.

Ik wil een nieuwe verzekering afsluiten, hoe doe ik dat?

Op deze site onder de button premie berekenen. Na het berekenen van de premie kunt u de verzekering aanvragen of neem telefonisch  contact met ons op.

Als ik een particuliere verzekering sluit, is er dan een overstapservice?

Wij helpen u graag met de opzegging van uw bestaande verzekeringen en helpen u uw verzekeringen onder te brengen in Sum­mum. U biedt ons de gegevens van uw huidige verzekering en wij zorgen voor een snelle en zorgvuldige overstap naar uw nieuwe verzekering.

Stel uw vraag

Maak een afspraak. Vul hieronder uw gegevens in. Wij plannen zo snel mogelijk een afspraak met u.

*
*
*